Обговорені проблемні питання в частині використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій
![]() |
В приміщенні Департаменту фінансів 19 вересня 2013 року відділом фінансів місцевих органів влади та інвестиційного розвитку шляхом проведення селекторної наради з фінансовими органами області обговорені питання низького рівня використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, при цьому, здійснено акцент на наявності чинників, що стримують рівень освоєння коштів. |
В ході селекторної наради наголошено, що з метою стимулювання розвитку регіону Урядом на стадії затвердження Державного бюджету України на 2013 рік для області враховані 35 млн. гривень, які були закладені у вигляді субвенції, що спрямовується з державного бюджету безпосередньо у відповідні місцеві бюджети (здебільшого північний регіон).
Станом на 13.09.2013 з передбаченої області субвенції, з державного бюджету фактично отримано 30 млн. гривень (стовідсотково до плану помісячного розпису асигнувань січень-серпень). Разом з тим рівень освоєння коштів всього 14,3 млн. гривень, або 47,7 %. Крім цього, в органах Державної казначейської служби України зареєстровані зобов’язання на загальну суму 3,9 млн. гривень. Це при тому, що задля своєчасного завершення ремонтно-будівельних робіт та з огляду на фактор їх сезонності з ініціативи області Міністерством фінансів України асигнування ІV кварталу наближені на квітень-жовтень.
Зрозуміло, що низький рівень використання коштів зумовлений, насамперед, непроведенням платежів органами Державної казначейської служби у зв’язку з відсутністю планового ліміту. Разом з тим по об’єктах, де законодавство не потребує застосування норм ЗУ «Про здійснення державних закупівель» (в частині придбання, надання послуг – вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 100 тис. гривень (в будівництві 300 тис. гривень), робіт – 1 млн. гривень) розпорядниками бюджетних коштів (замовниками) вже давно мала бути проведена належна робота по укладанню договорів з підрядними організаціями. В ході наради з’ясовано, що майже на всіх об’єктах (за поодиноким виключенням) розпочаті роботи/надані аванси (30 %).
Проте окремими регіонами області не виконані вимоги Порядку та умов надання зазначеної субвенції, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2012 р. № 106, у частині обсягів співфінансування з місцевих бюджетів. Зокрема, для бюджетів сіл, селищ та міст районного значення – це 1 % від обсягу субвенції; для районних бюджетів та міст обласного значення – це 3 % від обсягу субвенції.
Наголошено, що в місцевих бюджетах уже передбачено 1,9 млн. гривень, при необхідному на умовах співфінансування обсязі – 0,88 млн. гривень. Проте, загальний обсяг фінансового ресурсу, що має бути передбачений додатково для безумовного виконання урядової постанови в розрізі окремих об’єктів становить 187,2 тис. гривень та допущений наступними районами:
Глухівський – 14,4 тис. гривень;
Путивльський – 4,1 тис. гривень;
Шосткинський – 18,7 тис. гривень;
Ямпільський – 31,2 тис. гривень;
Окремо звернуто увагу на Середино-Будський район, в якому при потребі у співфінансуванні в 118,8 тис. гривень в місцевих бюджетах району взагалі не передбачені кошти.
За результатами селекторної наради фінорганам доручено провести належну роботу з органами місцевого самоврядування для безумовного виконання урядової постанови від 6 лютого 2012 р. № 106 у частині співфінансування з місцевих бюджетів та тримати на постійному контролі питання освоєння коштів субвенції.